راهنمای خرید اسکیت

راهنمای خرید اسکیت

راهنمای خرید اسکیت

اگر در حال خواندن این مقاله هستید پس حتما به تازگی تصمیم گرفته اید برای خود یا فرزندتان یک اسکیت خوب برای گذراندن اوقات فراغت یا ورزش کردن خریداری کنید. دقت کنید زمانی که وارد بازار می شوید تا اسکیت مناسب خریداری کنید با تعداد زیادی برند و قیمت های متفاوت مواجه می شوید که انتخاب را برای شما سخت می کند و در بسیاری موارد اسکیت های خوب آب و رنگ با قیمت های پایین شما را وسوسه می کنند . اما سوال این است برای خرید کفش اسکیت باید به چه مواردی توجه کرد؟ در راهنمای خرید اسکیت با تمام نکات و ویژگی های یک اسکیت خوب آشنا شوید.

بدنه اسکیت :

مهم ترین بخش در راهنمای خرید اسکیت بدنه آن است. بدنه نامناسب اسکیت باعث آسیب رساندن به پاهای اسکیت باز می شود. این در حالی است که در بهترین حالت موجب کج شدن پاهای اسکیت باز می شود و امکان اسکیت بازی را از او می گیرید. بدنه اسکیت می تواند از جنس های مختلفی مانند آهن، پلاستیک، الومینیوم یا کربن باشد. در این بین جنس الومینیوم و کربن از دیگر موارد بهتر هستند . به طور معمول بدنه های کربنی در اسکیت های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی نیست در هنگام خرید اسکیت تفریحی به دنبال بدنه کربنی باشید. بدنه الومینیومی می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

چکمه اسکیت:

دقت کنید برخی از برندهای اسکیت چکمه های سختی دارند، اگر چه این بدنه ها پاهای کودک را از کج شدن حفاظت می کند اما در مراحل پیشرفته امکان انجام حرکات با این اسکیت ها از وی سلب می شود. سعی کنید در هنگام خرید اسکیت به آستری درون آن توجه کنید. آستری داخل اسکیت بایستی فشرده باشد و نازک نیز نباشد .

خرید اسکیت خوب

بست های اسکیت :

به بست اسکیت در هنگام پوشیدن دقت کنید و بررسی کنید که بست ها از جنس خوبی باشند تا به سرعت خراب نشوند.

فریم اسکیت :

فریم اسکیت به طور معمول از جنس های پلاستیک یا آهن درست می شود. فریم های آهنی به طور معمول در اسکیت های حرفه ای تر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که می تواند به خوبی انرژی را به چرخ ها منتقل کند. بهتر است فریم به بدنه اصلی پرچ شده باشد.

چرخ اسکیت :

یکی دیگر از بخش های مهم اسکیت چرخ های آن است . یکی از علامت های بررسی اسکیت میزان نرم بودن آن است که با یک عدد دو رقمی نشان داده می شود که هر چه کمتر باشد نشان دهنده نرم تر بودن آن است. به طور معمول نرمی باید به حدی باشد که در هنگام خوردن به زمین صدای ناهنجاری ایجاد نکند. چرخ های پلی اورتانی از این موارد هستند که اگر آن ها را فشار دهید کمی فرو می روند. اما چرخ های پلاستیکی بسیار سخت هستند و با برخورد با زمین صدا می دهند.

قط چرخ نیز معمولا با یک عدد دو رقمی و به میلی متر روی چرخ آن نمایش داده می شود. قطر مناسب برای اسکیت بین ۷۰-۷۶ میلی متر است. اسکیت های سرعت معمولا قطر بیشتری دارند.

سایز مناسب کفش اسکیت :

اگر بزرگسال هستید در هنگام خرید اسکیت حتما اسکیتی بخرید که دقیقا به اندازه پای شما باشد . دقت کنید که اسکیت را حتما باید با جوراب های مناسب بپوشید به هیچ عنوان اسکیت را با جوراب های نازک یا حتی بدون جوراب به پا نکنید. اگر برای کودک خردسالتان که در حال رشد است می خواهید اسکیت بخرید بهترین انتخاب خرید اسکیت هایی است که دارای سایز متغیر هستند از جمله برندهای خوبی که دارای اسکیت سایزهای متغیر هستند می توان به fila، rollerblade، flyingeagle، seba، roces، rollcan و … اشاره کرد.

خرید کفش اسکیت خوب

نکات مهم در راهنمای خرید اسکیت :

۱- حتما از فروشگاه های معتبر و متخصص در این حوزه خرید کنید.

۲- اگر می خواهید کفش های ارزان و بی کیفیت بخرید بهتر است اصلا این کفش ها را نخرید. چرا که اسکیت بازی با این اسکیت ها بیشتر عذاب اور است تا جذاب. پس اگر می خواهید اسکیت بخرید اسکیت با کیفیتی بخرید که کودک شما از بازی با آن لذت ببرد.

۳- به مشاوره مربی برای خرید اسکیت دقت کنید. معمولا مربیان اسکیت هایی را معرفی می کنند که از کیفیت خوبی برخوردار است.

۴- با این هدف که اسکیت را تنها برای تفریح و سرگرمی می خرید اقدام به خرید اسکیت نکنید. اسکیت های بی کیفیت به هیچ وجه اوقات خوبی را فراهم نمی کنند.

۵- در هنگام خرید اسکیت حتما لوازم ایمنی همراه را دریافت کنید. بعضی اسکیت ها خود دارای لوازم ایمنی هستند اما برخی دیگر را بایستی به طور جداگانه خریداری کنید. لوازم ایمنی شامل : کلاه ، آرنج بند، زانو بند و مچ بند است. به هیچ وجه از بستن لوازم ایمنی خودداری نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *